Veelgestelde vragen
Welkom bij de cursusdienst van Medica: de plaats om je (bio)medische boeken, materiaal en Medica merchandise te verkrijgen! Wij zijn een team van gemotiveerde studenten die zich vrijwillig inzetten. Zo zorgen we er mee voor dat Medica leden hun boeken aan een zo laag mogelijke prijs kunnen kopen!
Om boeken te reserveren, ga naar onze website.
Als je nieuw bent in de hele cursusdienstwereld, neem dan zeker een kijkje op ‘Cursusdienst voor Dummies’.
Alle antwoorden op veelgestelde vragen kan je hieronder vinden!
Waar is de cursusdienst?
De cursusdienst bevindt zich op het eerste verdiep van de Minderbroederstraat 10 tijdens academiejaar 2020-2021. Andere jaren zijn we te vinden in Doc’s Bar (Brusselsestraat 246).
Wanneer gaat de cursusdienst open?
De eerste week voor het academiejaar start kan je je boeken reserveren. De cursusdienst zelf is open vanaf de eerste week van semester. De eerste weken doen wij verkopen ingedeeld op jaar. Kijk dus zeker op onze site om te checken wanneer het aan jou is om langs te komen! Als je vakken opneemt uit meerdere jaren, kom dan bij het jaar waar je de meeste boeken nodig hebt.
Hoe kan ik boeken/cursussen bestellen?
Om stap voor stap te weten te komen hoe je je boeken bestelt, kan je best eens kijken naar deze handleiding.
Hoe kan ik medisch materiaal kopen zoals labojassen, doktersjassen, dissectiesets, enz?
De eerste week van het semester kan je je labojassen en doktersjassen bij ons in de cursusdienst kopen. Hierna gaat dit via de nieuwe webshop! De webshop vind je hier. Op de cursusdienst vind je ook pasmodellen voor labojassen, doktersjassen en klompen.
Hoe werkt de cursusdienst in tijden van COVID-19?
Het is nog steeds mogelijk je cursusmateriaal af te halen tijdens onze openingsuren.
Het is verplicht om een tijdslot te reserveren om je boeken af te halen, zo vermijden we dat er te veel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn. Een tijdslot reserveren doe je hier. Ben je niet zeker of je een tijdslot gereserveerd hebt of wanneer? Check je email! Hier kan je eventueel wijzigingen aanbrengen. Elke vrijdag om 19 uur zullen de tijdsloten voor de komende week online komen. Daarnaast worden nog extra tijdsloten doorheen de week opengezet als de andere tijdsloten vol zitten om zoveel mogelijk studenten verder te helpen.
Het is ook verplicht om een mondmasker te dragen. Daarnaast vragen we je ook om je aan de afstandsregels te houden, je handen te ontsmetten en indien mogelijk contactloos te betalen.
Hoe kan ik mijn boeken betalen?
Wij zijn een CASHLESS cursusdienst! Betalen kan enkel via Bancontact of Nederlandse Maestro-kaarten, ook VISA en Mastercard kunnen gebruikt worden.
Krijg ik korting op mijn boeken/cursussen?
Wij bieden cursussen aan tegen de laagst mogelijke prijzen voor onze leden. Ook Acco-handboeken zijn bij ons vaak zelfs goedkoper dan bij de Acco zelf. Met een Acco-aandeel krijg je extra korting op de Acco-cursussen.
Ik zie mijn vakken niet en kan dus geen boeken/cursussen bestellen.
Zorg dat je bij je profiel alle voor jou toepasbare vakken hebt aangeduid voor huidig academiejaar (zelfs deze van het 2e semester). Nu zou je alle boeken/cursussen moeten zien die bij deze vakken horen.
Er staat bij een boek/cursus dat deze ‘niet reserveerbaar’ is, wat doe ik nu?
Dit boek hebben wij waarschijnlijk nog niet binnen, of de prof is wat traag in het doorsturen van de juiste versie. We vragen je om nog even geduld te hebben, je zult een mail krijgen als de cursussen wel reserveerbaar zijn.
Er staat bij alle boeken/cursussen dat deze ‘niet reserveerbaar’ zijn, wat doe ik nu?
Zorg er zeker voor dat je bij je profiel je lidmaatschap hebt aangeduid en sla dit dan op! Zonder lidmaatschap kun je geen boeken/cursussen reserveren.
Moet ik al een uur voor de opening van de CuDi komen aanschuiven om zeker te zijn van mijn boeken?
Nee, dit is zeker niet de bedoeling. De CuDi gaat pas open op het exacte moment van de openingsuren. We vragen je dan ook om je tijdslot te respecteren en enkel vanaf dan aan te schuiven om lange (en dus onveilige) wachtrijen te vermijden.
Ik wil ook wel mensen blij maken met hun boeken en komen meehelpen in de cursusdienst!
Geweldig plan! De cudi draait helemaal op mensen zoals jij, enthousiaste vrijwilligers die gewoon mensen willen blij maken en graag karaoké zingen. We zullen je ontzettend dankbaar zijn! Schrijf je dus zeker in voor een shiftje, als je niet weet hoe, kan je dit hier checken.
Mijn boek/cursus is nog altijd niet toegewezen, hoe kan dit?
Toewijzingen gebeuren automatisch op chronologische wijze. Wees dus zeker op tijd met het reserveren van je cursussen. Hoe sneller je reserveert, hoe sneller je ze kan komen halen! Indien je wacht op een Medica cursus duurt dit een ongeveer een week. Indien je wacht op een handboek kan dit langer duren afhankelijk van de verschillende leveranciers.
Tip: als je boek nog niet is toegewezen heeft het geen zin om dit te annuleren en opnieuw te reserveren, hierdoor zul je achteraan in de wachtrij belanden en dus langer moeten wachten.
Mijn boek/cursus gaat binnenkort vervallen, wat doe ik?
Boeken en cursussen vervallen twee weken na toewijzing. Zorg dus dat je zeker op tijd bent om deze te komen halen en wacht zeker niet tot al je cursussen zijn toegewezen. Als er op de dag dat je cursus vervalt geen verkoop is, blijft deze nog geldig tot de eerstvolgende verkoop. Als je het echt niet haalt om deze te komen halen binnen de juiste tijd, kan je de boeken best annuleren en opnieuw bestellen. Zo moet je misschien weer even wachten tot ze toegewezen zijn, maar kunnen ze wel niet vervallen.
Update 2020-2021: omdat de cursusdienst met tijdsloten werkt verlengen wij de reservaties tijdens de eerste weken voor jullie zodat je zeker voldoende tijd hebt om je boeken af te halen. Kan je niet aanwezig zijn door bijvoorbeeld een risicocontact, maar je boeken vervallen toch? Stuur dan een vriend(in) in de plaats (geef zeker je r-nummer mee) of stuur een mailtje naar helpdesk-cudi@medica.be!
Ik wil mijn boek/cursus annuleren, maar dit gaat precies niet op mijn gsm, wat doe ik nu?
Annuleren van boeken/cursussen lukt soms niet via gsm. Probeer het via je laptop!
Ik heb een vraag, maar deze staat niet tussen deze al reeds zeer uitgebreide lijst van vragen. Wat moet ik nu doen?
Als je een probleem/vraag hebt, kun je ons altijd bereiken via het e-mailadres helpdesk-cudi@medica.be. We zullen proberen je probleem/vraag zo goed en snel mogelijk op te lossen!