FAQ
Welkom bij de cursusdienst van Medica: de plaats om je (bio)medische boeken en Medica gadgets te verkrijgen! Om dingen te bestellen, ga naar onze website. Als je nieuw bent in de hele cursusdienstwereld, neem dan zeker een kijkje op ‘Cursusdienst voor Dummies’, hier vind je alle informatie die je nodig hebt als newbie in de CuDi-wereld.
Als je met bepaald vragen zit, bekijk dan zeker onderstaande FAQ. Alle belangrijke antwoorden op veelgestelde vragen vind je hier beneden!
Wanneer gaat de cursusdienst open?
Vanaf 9 september 2020 kan je je boeken reserveren. De cursusdienst zelf is open vanaf de eerste week van semester. De eerste weken doen wij verkopen ingedeeld op jaar (en eventueel op alfabet). Kijk dus zeker op de CuDi site om te checken wanneer het aan jou is om langs te komen! Als je vakken opneemt uit meerdere jaren, kom dan bij het jaar waar je de meeste studiepunten hebt ingezet.
Hoe kan ik boeken/cursussen bestellen?
Om stap voor stap te weten te komen hoe je je boeken bestelt, kan je best eens kijken naar deze handleiding.
Hoe kan ik medisch materiaal kopen zoals labojassen, doktersjassen, dissectiesets, enz?
De eerste week van het semester kan je je labojassen en doktersjassen nog bij ons in de cursusdienst kopen. Hierna gaat dit via de nieuwe webshop! De webshop vind je hier.
Hoe kan ik mijn boeken betalen?
Wij zijn een CASHLESS cursusdienst! Betalen kan dus enkel nog via Bancontact of Nederlandse Maestro-kaarten, ook VISA en Mastercard kunnen gebruikt worden. Wij nemen ook GEEN boeken terug! Dus kijk altijd na voor je betaalt!
Krijg ik korting op mijn boeken/cursussen?
Wij bieden cursussen aan tegen de laagst mogelijk prijzen voor onze leden. Ook Acco-handboeken zijn bij ons soms zelfs goedkoper dan bij de Acco zelf. Neem ook zeker je Acco-aandeel mee als je korting wil op Acco-cursussen.
Ik zie mijn vakken niet en kan dus geen boeken/cursussen bestellen.
Zorg dat je bij je profiel alle voor jou toepasbare vakken hebt aangeduid voor huidig academiejaar (zelfs deze van het 2e semester). Nu zou je alle boeken/cursussen moeten zien die bij deze vakken horen.
Er staat bij een boek/cursus dat deze ‘niet reserveerbaar’ is, wat doe ik nu?
Dit boek hebben wij waarschijnlijk nog niet binnen, of de prof is wat traag in het doorsturen van de juiste versie. Het enige wat hierbij werkt, is geduld.
Er staat bij alle boeken/cursussen dat deze ‘niet reserveerbaar’ zijn, wat doe ik nu?
Zorg er zeker voor dat je bij je profiel je lidmaatschap hebt aangeduid en sla dit dan op! Zonder lidmaatschap kun je geen boeken/cursussen reserveren. Ook je ISIC kaart bestellen is en essentieel deel van de activatie van je Medica lidmaatschap, dus doe dit ook zeker!
Ik krijg een error als ik mijn lidkaart wil bestellen, wat nu?
Kijk altijd even je algemene informatie na. Meestal is dit omdat je geboortedatum op een verkeerde manier is ingevuld, zodat het systeem deze niet als juist aanvaardt.
Moet ik al een uur voor de opening van de CuDi komen aanschuiven om zeker te zijn van mijn boeken?
Nee, dit is zeker niet de bedoeling. De CuDi gaat pas open op het exacte moment van de openingsuren. Het enige voordeel dat je hebt als je vroeg komt, is dat je nog even kan bijpraten met de medewerkers of andere te enthousiaste studenten. De bar gaat open om 18u op maandag, dinsdag en woensdag. Een drankje is een uitstekende wachtverzachter…
Ik wil ook wel mensen blij maken met hun boeken en komen meehelpen in de cursusdienst!
Geweldig plan! De cudi draait helemaal op mensen zoals jij, enthousiaste vrijwilligers die gewoon mensen willen blij maken en graag karaoké zingen. Schrijf je dus zeker in voor een shiftje, als je niet weet hoe, kan je dit hier checken.
Mijn boek/cursus is nog altijd niet toegewezen, hoe kan dit?
Toewijzingen gebeuren op chronologische wijze. Wees dus zeker op tijd met het reserveren van je cursus. Hoe sneller je reserveert, hoe sneller je ze kan komen halen!
Mijn boek/cursus gaat binnenkort vervallen, wat doe ik?
Boeken en cursussen vervallen twee weken na toewijzing. Zorg dus dat je zeker op tijd bent om deze te komen halen en wacht zeker niet tot al je cursussen zijn toegewezen. Als er op de dag dat je cursus vervalt geen verkoop is, blijft deze nog geldig tot de eerstvolgende verkoop. Als je het echt niet haalt om deze te komen halen binnen de juiste tijd, kan je de boeken best annuleren en opnieuw bestellen. Zo moet je misschien weer even wachten tot ze toegewezen zijn, maar kunnen ze wel niet vervallen.
Ik wil mijn boek/cursus annuleren, maar dit gaat precies niet op mijn gsm, wat doe ik nu?
Annuleren van boeken/cursussen lukt meestal niet via gsm. Probeer het via je laptop!
Ik heb een vraag, maar deze staat niet tussen deze al reeds zeer uitgebreide lijst van vragen. Wat moet ik nu doen met mijn leven?
Als je een probleem/vraag hebt, kun je ons altijd bereiken via het e-mailadres helpdesk-cudi@medica.be. We zullen proberen je probleem/vraag zo goed en snel mogelijk op te lossen!